Ana içeriğe atla

dünya için küçük benim için büyük bir adım :)


"Bir Tek Akıla Nazar DeĞmezmiş!
Çünkü Kimse Kimsenin Aklını Beğenmezmiş." 

twitterda gördüm bu sözü pek sevdim pek hoşuma gitti neden mi çünkü son aylarda hayatımdaki büyük değişiklikleri ve karşılaştığım sorunları özetliyordu bu cümle..

şöyle ki üniversite hayatımı bitirip Trabzona döndüğüm ramazan ayının ilk günü başımı kapatmaya karar verdim. daha doğrusu bu düşünce aylardır aklımdaydı da okulun bitmesini beklemek istedim.

Lise zamanlarımda da okul dışında başımı kapatmıştım ama tam anlamıyla , dört dörtlük müslüman gibi herşeyime dikkat edemiyordum. üniversiteye başlayınca da dersten çıkınca kapat girince aç sistemi hiç hoşuma gitmedi ve üniversitede kapatmadım başımı.. okulum bitsin tamamen kapatırım diye de bir bahane buldum kendime diyelim ve 4 yılım böyle geçti..

4 yılda yaşadığım hayat tecrübesinin haddi hesabı yok tabi.. kendi adıma çok büyük işler başardım.. ama hayat akıp da zaman su gibi geçtikçe değmez dünya hayatı zaten bomboş gel okul bitince vicdan yaptığın bu durumdan kurtul diye diye kendimi hazırladım.. bunun yanında ailem de beni öyle görmek istiyordu tabi ama sen ne zaman istersen diyorlardı.. öyle böyle derken okul biter bitmez ben kapandım..

usuldendir hani "nasıl olmuş, yakışmış mı" diye önüme gelene soruyordum ilk başlarda :) millet de ne desin tabi çok cici olmuşsun felan diyor insanın yüzüne hiç beğenmedim denir mi benim ki de soru.. şaka bir yana kapanmak ya da kapanmamak büyük bir devrim kadın yaşantısında.. bir sürü kural , her an dikkat edilmesi gereken kurallar hem de.. eskiden tişört pantolon giyerdim kimse bakmazdı mesela şimdi azıcık kolum açılsa dikkat kesiliyor insanlar.. 

tabi önemli olan başı kapatmak değil inandığın dinin  tüm gereklerini yerine getirmek.. baş örtüsünün altına saklanıp ne fena işler yapanlar da yok değil var elbet.. yakışmış yakışmamış mı ağza alınmaması gereken bir cümle tabi ne için kapandığını bilen birisi için.. ama napalım gençlik var serde istiyoruz ki güzel olsun beğenilelim :)

hani bu süreçte herkesten destek olmasını beklemedim bana ama saçma sapan yorumlar da olmadı değil.. baş örtümü bağlama şeklimi belli bir siyasi partiye benzetmeler, neden bu şekilde bağladın da diğer türlü bağlamadınlar.. saçlarını neden tepeden topladın da deve hörgücü gibi yaptın başını demeler.. hani bunu bana diyen kişi de kapalı olup aynı bu şekilde bağlamasa başını yine sorun yok ! sinirlendim biraz doğal olarak.. üniversitede çok sevdiğim bir arkadaşımın kapanırsan seni silerim demesi.. hala silmemiş gerçi :) bakmıyorum sanmasın.. yani boş işler bunlar.. aklım fikrim kişiliğim değişmedi sonuçta saçımı kapattım.. bu kapanma işini bu kadar hızlandıran etkenlerden biri de malum sevdiceğimdir.. 4 yıl boyunca yaptığımın yanlış olduğunu söyleyip durdu ve sonunda "haklısın"  dedim ona da.. tamam Allah için kapanıyoruz ama nefse dur deyip bir yerden başlamak gerekiyordu.. sebep olanlar olmak zorunda yani..

öyle işte iki arada bi derede anlattım size de :) yorumlarınızı da merak ediyorum aman çok sert çıkmayın bazı cümlelerime :) sevgiler saygılar blog canlarım..



Yorumlar

  1. Hayırlı olsun canım :) eminim ki çok güzel olmuştur.yakıştığına eminim

    YanıtlaSil
  2. hayırlı olsun merve'cim.
    yakışmıştır, yakışmıştır:)

    YanıtlaSil
  3. hayırlı olsun, neden sert çıkalım ki öyle düşünme. seni görünüşün veya inancın için hayatından silecek insan zaten hiç arkadaşın olmamıştır, hiç dert etme onu olur mu? bu arada anneannen nasıl oldu?

    YanıtlaSil
  4. malesef bizim toplumumuz böle cnm. her şeye karışıyorlar. sen güzel bi iş yapmışsın rahat ol.sevgiler. bi de o seni silerim diyen arkadaşı anlamadım. bu senin hayatın karışmaya hiç hakkı yok.

    YanıtlaSil
  5. ne bizlerin yorumları, ne karşı çıkanlar, ne de onaylayanlar(sevdiceğin de dahil:),
    kimin ne dediğinin hiç bir önemi yok...
    asıl önemli olan iç sesinin, yani kalbinin ne dediği...
    sen O' nu dinle...
    O asla yanıltmaz...

    Gerisi boş...

    Sevgiler kucak dolusu...;)

    YanıtlaSil
  6. Hayırlı olsun eminim ki çok yakışmıştır.Ayrıca daa insanlar her zaman konuşurlar açık kapalı farketmiyor. Sen içinden gelen sesi dinle yeter.Hayat senin :)

    YanıtlaSil
  7. Pamuk Şeker, Asortik , teşekkür ederim çookça , yakıştı sanırım yaa :)


    Çalıkuşu, kapandığım için sert çıkmayın demedim, şu üniversitede açılma konusunda sert çıkmayın dedim :)) ananem yoğun bakımda ama daha iyi durumu, bir kaç gün sonra özel odaya çıkabilecekmiş, düşündüğün için çok teşekkkür ederim tekrar..


    Selma, çok teşekkür ederim canım :) öyle ya herkesin hayatı kendine dimi :)


    Azra, doğru söyledin valla :) ama sen de kızsın anlarsın böyle şeyleri .. gençken zor oluyor bazı dini görevleri yerine getirmek. ben de seni öpüyorum çokça :)


    Gamzenin Renkleri, çok doğru söyledin , açıkken de yorum yapmadan olmuyor kapalıyken de :) hele kadınlar birbirlerini çok acımadan yargılıyorlar.. hayat benim doğru :)

    YanıtlaSil
  8. Senin içine nasıl siniyorsa öyle yaşa hayatı.
    bu herşeyde geçerli; düşünce , inanç , giyim.
    yüzünde ki tebessümler eksik olmasın yeter :)

    YanıtlaSil
  9. Safransarı, teşekkür ederim :) vicdanımı rahatlatacak en büyük değişim buydu hayatımda şükür gerçekleştirdim.

    YanıtlaSil
  10. Merve'cim bencede çok yakışmış gibi görünüyor. Ayrıca herkesin söylediklerine bu kadar çok kafanı takma bırak onlar söylesin sende dinle ama sen yine içinden nasıl geliyorsa öyle yap. :)

    YanıtlaSil
  11. Gizemcim çok teşekkür ederim :) aynen dediğini uyguluyorum kimse üzülmüyor :)

    YanıtlaSil
  12. değeli hemşerim hayrılı olsun önçelikle .
    çok güzel bir yazı yazmışsın eline yüreğine sağlık insanlar ne düşündüğü değil senin kendi ruhunun ne hissettiği önemi başkalarının zorlaması altında yapılan her şey insana eziyet gibi gelir nerede ne zaman bir fırsat bulsan bu durumdan kurtulmak için çabalar çünkü kendi isteği değildir bu düşünçe ona zorla dayatılmış mecbur bırakılmıştır.
    oysa ki zorlama olmayan tek dini yaşıyoruz ama doğru mu yaşıyoruz bilinmez...

    NE DER MEVLANA


    Gel, gel, ne olursan ol yine gel,
    İster kafir, ister mecusi, ister puta tapan ol yine gel,
    Bizim dergahımız, umitsizlik dergahı değildir,
    Yüz kere tövbeni bozmuş olsan da yine gel...
    Ben yaşadıkça Kur'an'ın bendesiyim
    Ben Hz.Muhammed'in ayağının tozuyum
    Biri benden bundan başkasını naklederse
    Ondan da bizarım, o sözden de bizarım, şikayetçiyim...
    Ölümümüzden sonra mezarımızı yerde aramayınız
    Bizim mezarımız ariflerin gönüllerindedir...
    Ölümümüzden sonra mezarımızı yerde aramayınız
    Bizim mezarımız ariflerin gönüllerindedir...
    Güneş olmak ve altın ışıklar halinde
    Ummanlara ve çöllere saçılmak isterdim
    Gece esen ve suçsuzların ahına karışan
    Yüz rüzgarı olmak isterdim...
    Aklın varsa bir başka akılla dost ol da, işlerini danışarak yap...
    Şu toprağa sevgiden başka bir tohum ekmeyiz
    Şu tertemiz tarlaya başka bir tohum ekmeyiz biz...
    Hayatı sen aldıktan sonra ölmek, şeker gibi tatlı şeydir
    Seninle olduktan sonra ölüm, tatlı candan daha tatlıdır...
    Biz güzeliz, sen de güzelleş, beze kendini
    Bizim huyumuzla huylan, bize alış başkalarına değil...
    Bir katre olma, kendini deniz haline getir
    Madem ki denizi özlüyorsun, katreliği yok et gitsin...
    Beri gel, beri ! Daha da beri ! Niceye şu yol vuruculuk ?
    Madem ki sen bensin, ben de senim, niceye şu senlik benlik...
    Ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol...

    Mevlana Muhammed Celaleddini Rumi

    YanıtlaSil
  13. Hamza, teşekkürler :) hem yorum hem şiir için..

    YanıtlaSil
  14. maasallah sok tatlı olmussun. ben de lısede kapanmıstım tum arkadas cevrem bırden benle konusmadı herkes bana ocu gıbı bakmıstı ;) sımdı dusunuyorum bazen yetıskınler ne komık hale dustuklerını bıle farkedmeıyorlar sımdı eskı zamanlarımı dusununce tepkı verenlere sadece guluyorum sen de oyle yap bızım ınsanımız herkesı kendı gıbı olması gerektıgını dusunuyor o yuzden farklı olana tepkı verıyorlar. gulup gececeksın cunku gercekten bır 10 sene sonra sımdı canını sıkan yorumlara guluceksın...

    Allah Kabul etsın ve ıns. hepımızı dogru yola ıletsın

    YanıtlaSil
  15. Yusuf ve yunus'un annesi, çok teşekkür ediyorum :)) biliyorum bunları yaşayan ne ilk ne de son kişiyim. ben böyle çok mutluyum zaten kim ne derse desin..

    YanıtlaSil
  16. Biraz geç oldu ama ben anca farkettim resminden. Yorumuma cevap verdiğinde gördüm canım. Çok yakışmış çok sevindim senin adına hayırlı olsuun :)

    YanıtlaSil
  17. Üniversitedeki o arkadaş kimmiş çok merak ettim :) Senin adına çok sevindim. Tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  18. Canım çok tebrik ederim geçen günlerimiz için tövbeden başka yapacak bir şey yok ,

    YanıtlaSil
  19. Yeni farkettim yayınını. Hayırlı olsun canım, Allah devamına erdirsin. Hem dünyan hem ahiretin için en doğrusunu yapmışsın. Seni okuyunca bundan 20 sene öncesine gittim ve kendi yaşadığım zorluklar geldi aklıma.( Bu arada 20 yıl, çok geçmiş, yeni farkediyorum) Ama tüm zorluklara değecek bir karar. Haa, bu arada yakışmaz mı çok yakışmış:)

    YanıtlaSil
  20. Ezgi Özen, çok teşekkür ederimm canım :)

    Mesut, sen değilsin bunu bil yeter :)) teşekkür ettim..

    Siyah Kuğu, çok teşekkür ederim canım :) aynen dediğin gibi öyle yada böyle yaşlanıyoruz, günahla veya sevapla..


    Özlem Turan,çok teşekür ederim canımm :) zaman ne olursa olsun bir zorluk oluyor dimi :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Peçete Katlama Teknikleri

bir kadını en mutlu eden şeylerden birisi de yaptığı yemeklerin beğenilmesidir.. mesela ben, yemeğe başladığımızda eşimin suratına bakarım hemen :) ifadesinden ya da iştahla yemesinden -heh beğendi, diye bir ohh çeker devam ederim yemeğe :) yemeklerden ziyade sofranın cicili bicili süslenmesi de o yemeklerin iştahla yenmesine yardımcı oluyor bence.. illaki pahalı runner, amerikan servisi alacaksınız diye bir şey yok.. elinizde olan malzemeler ve çiçeklerle de sofranızı renklendirebilirsiniz.. genelde kağıt peçete kullanıyorum ben,  kağıt olsun kumaş olsun basit hareketlerle peçetelere değişik şekiller verebiliyoruz.. en azından bu posttan sonra ben daha çok özen göstereceğim :) işte bir kaç peçete katlama tekniği.. hangisi kolayınıza gelirse artık.. *fotoğraflar alıntıdır: pintereset.com

Bir bardak çayın hikayesi..

Kaynana alt demlik gibidir, kaynadıkça fokurdar durur... Gelin üst demlik gibidir, alt demlik kaynadıkça yukarda demlenir durur.. Damat çay bardağı gibidir, biraz kaynana doldurur biraz gelin.. Kaynata çay tabağı gibidir, dökülenleri toplar.. Görümce çay kaşığı gibidir, ara sıra gelir karıştırır gider.. Çocuklar ise şeker gibidir, çayın tadına tat katar, yüzleri gülümsetir.. Kısaca bir bardak çay aile demektir :) *** Karadenizde anlatılan meşhur  hikayeyi bilmeyen yoktur sanırım.. çocukken hayranlıkla dinlerdim çok hoşuma giderdi.. bilmiyorum ne kadar doğru ne kadar yanlış ama şuanda benim için pek geçerli değil bu hikaye.. eskidendi böyle kaynana gelin muhabbetleri.. gelin aldık demek temizlikçi aldık demekti, gelin aldık demek aşçı aldık demekti, gelin aldık demek hizmetçi aldık demekti yalan mı? eski gelinleri az oturup dinleyin hiç biri güzel şeyler anlatmıyor.. ara sıra bana soruyorlar nasıl alışabildin mi evliliğe diye? tabi çok iyiyim , mutluyum diyorum.. güzel

Annemin evine giderken, annemin evinden dönerken :)

derler ki; şanslı annelerin ilk çocukları kız olur, daha şanslı annelerin ikinci çocukları da kız olur ^_^ biz iki kız kardeş olduğumuza göre benim annem çok şanslı oluyor bu durumda :D bir de kendine sormak lazım tabi.. evlendik ev boşaldı rahatladım sanmayın diyor annem, şimdi daha çok aklım sizde kalıyor.. bir kişi gittiniz evden iki, üç kişi olarak geliyorsunuz şimdi daha kalabalık oldu ailemiz.. ben acırım yavruma yavrum acır yavrusuna diyor.. o yüzdendir sanırım anneme ne zaman gitsem boş valizle gidip, dolu dolu valizlerle dönerim evime.. istanbulda sanki patates yok anne diyorum, köy patatesi gibi olmaz diyor.. istanbulda sanki turşu yok anne diyorum, ev yapımı gibi olmaz diyor.. istanbulda sanki peynir yok anne diyorum, bizim peynirimiz gibi olamaz diyor.. öğrenciyken valizime köy yumurtası koymaya kalkmıştı zor engel olmuştum :) o yüzdendir ki ne kadar büyüsek de biz annelerimizin gözünde hala bebeğiz.. evlensek de.. anne olsak da.. verdikçe içi rahatlıyor..