Ana içeriğe atla

Çeyiz Alışverişim

Üniversite bittiğinden beri annemin çeyiz alma damarları kabarmış durumda :) gerçi onun bu damarı hiç dinmiyor ki , okula devam ederken bile ne zaman eve tatile gelsem beni ve kardeşimi alır çarşıya koşardı .. sanırım iki kızın çeyizini nasıl yetiştiririm diye çok dert ediyor işini erken bitirmeye çalışıyor.. 
İstanbul'da çeyiz seçenekleri de mağazaları da çok fazla biliyorsunuz, ben de 4 yıl gezdiğim her mağazada ağzım açık gezerken kendimi çeyizde alırım diye avutmuştum.. ee şimdi geldik çeyiz almaya ama o mağazalardan bir teki yok buralarda..
Trabzonda kızlar genelde hep aynı şeyleri alıyor ve aynı markalardan alıyor.. mutfak malzemelerinin en birinci markası karaca ve güral porselen.. yemek ve tencere takımlarımızı biz de oralardan aldık..
Şimdi annem kahvaltı takımı, çay seti, baharat takımı gibi şeyleri alalım dedi.. bi gün annem melek ben çıktık bütün çarşıyı turladık ama ben istediğim gibi hiç bir şey bulamayınca kızdılar bana .. hatta melekle kavga bile ettik çok sinirlidir de kendisi :) ben inadım inat çelik tepside dizilmiş allı pullu çay setini almadım.. 
hem de 12 çay bardağı çelik tepsi 250 tl ! 
Baharat takımları da en fazla 3 çeşit cık cık onları da sevmedim.. melek bana kızmışlıkla mağazada ne varsa topladı aldı söylene söylene tabi.. ben çarşıda değil de forumda aradıklarımı bulurum diyerek oraya gitmek istedim, gittik iki yere girdik bunlar ana kız beğenmedi girdiğim yerleri hadi gidiyoruz sen istanbuldan alırsın diye kaçtılar forumdan !
o gün bana hiç birşey almadık meleğin takımlarını tamamladık.. bugün forumda meleğe ayakkabı bakarken Bernardo mağazasını gördüm bir anda hemen içeri koştum :) o gün görememiştim meleğin yüzünden .. tam da indirim sezonu aman allah ala alana .. bütün takımlar mı hoşuma gider gitti valla ! o pembe çiçekliler , o lavanta çiçekliler derken annemi aradım ben buldum takımı alabilir miyim dedim.. izini alınca başladım toplamaya malzemeleri :) melek eski aldıkları için bin pişman halde ben de istiiyorum hem de seninkilerin modelinden diye kıvranıyor ama yok gebertirim seni benimkileri unut dedim :) 
velhasıl kelam son gülen iyi güler hesabı bu lavanta desenli baharatlıklardan dizdim 6 adet, yanına tepsisini aldım.. yanına da büyük kelebekli kupalardan aldım.. şu fotodaki 6'lı sapı kuşlu fincan çay takımına da bayıldım ama melek onları çok sevdi diye tamam onları da sen al dedim..
çeyiz almak çok güzelmiş, Allah güzel günlerde kullanmayı nasip etsin hepimize kızlar :)






Yorumlar

  1. güzel günlerde kullanırsın inşallah, ve bir inşallah da çeyiz alma günlerimin yaklaşması için gelsin o zaman =)

    YanıtlaSil
  2. Seynil :) aminn canım güldürdün beni..

    YanıtlaSil
  3. bende bernardonun sitesinde fincanlarının kelebeklilerini görüp aşık oldum :)
    Tabi seninkilerede :) Güzel günlerde aşkla kullan can :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzeller Rabbim güle güle kullanmanı nasip etsin. :)

    YanıtlaSil
  5. Ben anneme hiçbir şey aldırmamıştım çeyiz olarak, ben evlenene kadar modası geçsin istemiyorum demiştim. Sonra Haziran ayında sözlenip Eylülde evlenince o üç ayda ne alış veriş yapmıştık:-)

    Aldıkların çok zarif gözüküyor, güle güle kullanmak üzere:-)

    Ben de bu ay sonunda, yıllardan sonra ilk defa Trabzon'a gelmeyi planlıyorum, özledim oraları:-)

    YanıtlaSil
  6. Hadi bakalım hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil
  7. Tuğba , siteye ben de baktım çok güzel şeyler var hepsini alasım geldi :) çok teşekkürler..


    Anarşi, amin canım Allah sana da nasip etsin inş :)


    Handan, ben de çok söylüyorum ama durduramıyorum annemi, illa bir odayı çeyizle dolduracakmış :) Trabzonlu musun yoksa ziyarete mi geliyorsun :) şimdiden iyi yolculuklar dilerim..


    Famelika, teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
  8. Güle güle kullan canım, ,çeyiz işi zorlu ama çok güzel, sen en iyisini yapıyosun. İyice bak, sonra al.

    YanıtlaSil
  9. Çeyiz hazırlıkları inanılmaz zevkli bir o kadar da kafa karıştırıcı oluyor :) çeşit çok olunca :)
    Çok zarif şeyler almışsın, Allah kullanmayı nasip etsin :)
    Çok sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Meryem, teşekkürler canım :) destek olduğun için saol, ailem beni anlamıyor :)


    Didem, aynen çok zevkli bir olay, önünde bir çok güzel seçenek var sen sadece beğeniyorsun :)
    teşekkür ediyorum çok..

    YanıtlaSil
  11. Çok güzeller güzel günlerde mutlulukla kullanmanı dilerim. naçizane tavsiye bu tür alışverişlerde acelen yoksa indirimleri bekle. İnanılmaz fiyatlar çıkıyor ortaya ;) sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Juliette, teşekkür ederim :) inan %50 indirimdi hepsi yarı fiyatına alındı. İnternetten de takip ediyorum indirimleri zaten çok uyguna geliyor :)

    YanıtlaSil
  13. sırf bu çeyiz merakım yüzünden evlenebilirimm :))

    YanıtlaSil
  14. gülsinem, çeyizler güzel de eş adayı bulma sıkıntı dimi :) ya da evlenmek zor geliyor , yok öle şey çeyizini de al yuvanı da kur :)

    YanıtlaSil
  15. Bernardo süper yaa, bende geçen gün cupcake li tepsi kaptım indirimden. kuzeninmde bu kelebeklilerin güllü fincanlılarından almış hediye bana. çok şirin ama :) Güle güle kullan çeyizini, bak tavsiye olsun sana, alırken herşeyin birbirine uyumlu olmasına dikkat et renklerin falan. Farklı parçaların bile renk uyumundan dolayı takımmış gibi görünmesi çok güzel oluyo :)

    YanıtlaSil
  16. Ceyiz mi,
    hani su annelerin 20 yasina basar basmaz kafamizin etini yedigi sey?
    Evet :D

    al sana ozaman bi liste :P

    http://3.bp.blogspot.com/-7SodBE1iH4k/ULjPeaYcJeI/AAAAAAAAAI4/5WpGzpkqAvg/s1600/%C3%A7eyiz+al%C4%B1%C5%9Fveri.jpg

    Bunlari tamamla gel :D

    YanıtlaSil
  17. Kahve Tadında, teşekkür ederim fikir içinde saol :) Trabzonda pek fazla çeşit olmuyor o yüzden hepsini takım yapabilir miyim emin değilim.. ama genelde aynı tonlarda seçiyorum :)


    Belle Amie, o liste ne öyle anam :) gerçi biz yazmıyoruz aldıklarımızı ama bu listeden fazla olur aldıklarım :)

    YanıtlaSil
  18. ceyiz almasi dedigin gibi cok güzel :) ve eglenceli ama ben evleneli bir ayi gecti hala pek ceyiz alamadim :DD bizde yavas yavas basliyoruz.Bu arada blogunu yeni buldum artik bir takipcin daha oldu :)

    YanıtlaSil
  19. Güzel Gül, bizim buralarda ilkokulda başlanır kıza çeyiz alınmaya :) her yörenin usulü başka tabi :) hoşgeldin sefa geldin :)

    YanıtlaSil
  20. Anneniz haklı okulda bitmiş artık gelin olma zamanı demek ki:)
    Huzurla kullanmayı nasip etsin Allah.

    YanıtlaSil
  21. Zeynep, öyle gerçekten :) amin çok teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  22. Nice and elegant pieces!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    YanıtlaSil
  23. Merhabalar.

    Cenab-ı Hakk, sizleri iyilerle karşılaştırsın ve iyilerle hısım ve akraba eylesin. Çeyizinizi de hayırlı günlerde ve hayırlı kimselerle paylaşmayı nasip ve müyesser eylesin inşAllah.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun efendim, saygılarımla.

    YanıtlaSil
  24. Çok hoşş, güle güle kullan :)

    YanıtlaSil
  25. :D arkadaş kadın olmak zor zanaat :)

    YanıtlaSil
  26. Beauty Follower, thanks :)


    Recep Bey , aminn inşallah çok teşekkürler ne güzl dua o öyle :)


    İlknur, teşekkür ediyorum çokça :)


    İlk insan, aynen dediğin gibi , erkek olup kafam rahat gezmeyi çok isterdim :)

    YanıtlaSil
  27. kaç yıldır istanbuldasın yani azcık zevkine güvensinler :))
    hayırlı olsun mutlu mutlu kullan esyalarını. ama o kuslar kelebekler düşüyor ya :/

    YanıtlaSil
  28. Seyhan abla yok valla sözümü dinlemiyor bu bizim evdeki hanımlar :)
    o kuşlar hemen düşmez inş :( çok severek aldım. düşerse de yenisini alırım bizde çareler tükenmez :)

    YanıtlaSil
  29. merhaba küçük hanım merve :) okulda bilgisayar dersimizde blogları anlatmıstın bize en sevimlisinden :) o gunden beri takip ediyorum bu samimi dille pek de keyifli oluyor yazıların. ceyiz için aldığın şeyler birbirinen tatlı. ben de çeyz alışverişini tamamlamış biri olarak , iyi ki kendi istediğini bulana kadar bekliosun diyorum.anneler teyzeler de cok zevklidir ama kendi zevkinle alınca daha bi keyıflı oluyor :)

    YanıtlaSil
  30. Merhaba Pelincimm :) en güzel günlerimden biriydi sizinle tecrübelerimi paylaşmak çok keyifliydi. Sonrasında da bir kaç arkadaşına mail yoluyla yardımcı odum konuştuk. Güzel yorumun için de çok teşekkür ederim çeyiz almak ne olursa olsun keyif verici kendi istediklerimizi alınca ama :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Peçete Katlama Teknikleri

bir kadını en mutlu eden şeylerden birisi de yaptığı yemeklerin beğenilmesidir.. mesela ben, yemeğe başladığımızda eşimin suratına bakarım hemen :) ifadesinden ya da iştahla yemesinden -heh beğendi, diye bir ohh çeker devam ederim yemeğe :) yemeklerden ziyade sofranın cicili bicili süslenmesi de o yemeklerin iştahla yenmesine yardımcı oluyor bence.. illaki pahalı runner, amerikan servisi alacaksınız diye bir şey yok.. elinizde olan malzemeler ve çiçeklerle de sofranızı renklendirebilirsiniz.. genelde kağıt peçete kullanıyorum ben,  kağıt olsun kumaş olsun basit hareketlerle peçetelere değişik şekiller verebiliyoruz.. en azından bu posttan sonra ben daha çok özen göstereceğim :) işte bir kaç peçete katlama tekniği.. hangisi kolayınıza gelirse artık.. *fotoğraflar alıntıdır: pintereset.com

Bir bardak çayın hikayesi..

Kaynana alt demlik gibidir, kaynadıkça fokurdar durur... Gelin üst demlik gibidir, alt demlik kaynadıkça yukarda demlenir durur.. Damat çay bardağı gibidir, biraz kaynana doldurur biraz gelin.. Kaynata çay tabağı gibidir, dökülenleri toplar.. Görümce çay kaşığı gibidir, ara sıra gelir karıştırır gider.. Çocuklar ise şeker gibidir, çayın tadına tat katar, yüzleri gülümsetir.. Kısaca bir bardak çay aile demektir :) *** Karadenizde anlatılan meşhur  hikayeyi bilmeyen yoktur sanırım.. çocukken hayranlıkla dinlerdim çok hoşuma giderdi.. bilmiyorum ne kadar doğru ne kadar yanlış ama şuanda benim için pek geçerli değil bu hikaye.. eskidendi böyle kaynana gelin muhabbetleri.. gelin aldık demek temizlikçi aldık demekti, gelin aldık demek aşçı aldık demekti, gelin aldık demek hizmetçi aldık demekti yalan mı? eski gelinleri az oturup dinleyin hiç biri güzel şeyler anlatmıyor.. ara sıra bana soruyorlar nasıl alışabildin mi evliliğe diye? tabi çok iyiyim , mutluyum diyorum.. güzel

Annemin evine giderken, annemin evinden dönerken :)

derler ki; şanslı annelerin ilk çocukları kız olur, daha şanslı annelerin ikinci çocukları da kız olur ^_^ biz iki kız kardeş olduğumuza göre benim annem çok şanslı oluyor bu durumda :D bir de kendine sormak lazım tabi.. evlendik ev boşaldı rahatladım sanmayın diyor annem, şimdi daha çok aklım sizde kalıyor.. bir kişi gittiniz evden iki, üç kişi olarak geliyorsunuz şimdi daha kalabalık oldu ailemiz.. ben acırım yavruma yavrum acır yavrusuna diyor.. o yüzdendir sanırım anneme ne zaman gitsem boş valizle gidip, dolu dolu valizlerle dönerim evime.. istanbulda sanki patates yok anne diyorum, köy patatesi gibi olmaz diyor.. istanbulda sanki turşu yok anne diyorum, ev yapımı gibi olmaz diyor.. istanbulda sanki peynir yok anne diyorum, bizim peynirimiz gibi olamaz diyor.. öğrenciyken valizime köy yumurtası koymaya kalkmıştı zor engel olmuştum :) o yüzdendir ki ne kadar büyüsek de biz annelerimizin gözünde hala bebeğiz.. evlensek de.. anne olsak da.. verdikçe içi rahatlıyor..