Ana içeriğe atla

küçük hanim anne oluyor :)

*foto, kuzenimin oğlu Kaan

Sevgili günlük,
biliyorum uzun zamandır gelmiyordum yanına ama bunu telafi edecek kadar önemli sebeplerim vardı :)
bir kadının başına gelebilecek en güzel şey sonunda benim başıma da geldi..
bunu söylerken hala inanamıyorum, çok şükür ki bu güzel duyguyu yaşamayı Allah bana da nasip etti..
evet, küçük hanım anne oluyordu :)
ben hayatımın her dönemini bloguma yazarak yaşamayı seviyorum, ilerde çocuklarım açıp annelerinin neler yaptığını eğlenerek okusunlar istiyorum..
***
bana en çok sorulan soruları da burada paylaşarak benim gibi tecrübesiz anne adaylarına yardımcı olmak istiyorum..

-çocuk istemeye ne zaman karar verdin ve hamile kalmadan önce doktora gittin mi?
bu sene evliliğimizin 2. yılına girecektik ve artık bizim de bir bebeğimiz olsun istiyordum. Kız kardeşim bebeğiyle beraber bize tatile gelmişlerdi o sıralar, yeğenim ipekle geçirdiğimiz bir hafta bize yetti ve keşke benim olsaa diye içimdeki annelik duygusunu perçinledi :)
o sıralar rapor almam gerekiyordu ve bir kadın doğumcuya gidip bebek istiyorum öncesinde bir muayene olmak istiyorum dedim, doktor ultrasonla rahmime baktı, rahmin temiz herhangi bir kist yok, yumurta boyunda anne olmak için ideal dedi. maksadım iki günlük rapor almaktı ama bunları da öğrendiğim iyi olmuştu :)

-kaçıncı ayında hamile kaldın ve etrafındakilere ne zaman söyledin?
çocuk istediğinizi söylediğiniz anda etraftan şu sesleri duymaya başlıyorsunuz; ilk bir sene çocuk olmaması çok normal, hemen çocuk olmaz bir kaç ay vücut kendini çocuğa hazırlar, hemen olmuyor diye düşünme stres yapma akışına bırak bir yıl boyunca olmazsa uzman doktora görün..
benim de kafamda deli sorular var tabi acaba benim başıma neler gelecek diye düşünüp duruyorum.. neyseki çocuk istediğim ikinci ay hamile olduğumu öğrendim ve bütün bu *olmazsa ne yaparım sorularından kurtuldum :)
ilk olarak hamile testi yaptım sonuç pozitif olsa da kan testi yaptırmadan kimseye söylemedim. ilk iş kan testimi de yaptırdım ve yakın çevreme güzel haberi verdim. yine de tam olarak bebeğin kesesi oluşana kadar ve kalp atışlarını duyana kadar fazla dillendirme dediler malum eğer kese oluşmazsa dış gebelik oluyor ve düşük yapmak zorunda kalıyorsun. ben de tavsiyeleri dinledim ve uzun süre yakınlarım hariç kimseye söylemedim.
2 Ağustos evlilik yıl dönümümüzde eşime süpriz yaparak doktordan randevu aldım ve ilk kez bebeğimizin kalp atışlarını dinlemeye gittik. ekranda görünen küçücük bir kese ve güm güm atan bir kalbi vardı :( Allahım sen ne kadar büyüksün dedim, içim eridi aktı gitti oracıkta..

-ilk aylar aşermen oldu mu?
kendimi hep en kötüsüne hazırlamıştım çünkü ister istemez etraftan çok hikayeler dinliyorsunuz hamile kaldığınızda ve acaba benim başıma neler gelecek diyorsunuz. çok şükür ben halsizlik dışında hiç bir olumsuz şeyle karşılaşmadım. kusma, bulantı, depresyon hiç olmadı.. sadece işten eve gittiğimde hemen uyumak istiyordum zaten 3. aydan sonra bu da geçti.. yani herkese oldu diye size de olacak diye düşünmeyin her kişi kendine özeldir..

-ikili test yaptırdın mı?
 12. haftalarda yapılan bu test bebeğin down sendromlu olup olmama riskini söylüyor. bu testi yaptırmadan önce doktorumuz uzun uzun testin amacını , isteğe bağlı olarak yaptırıldığını anlattı. bu test sonucunda bir risk varsa çocuğu aldırıp aldırmak istemeyeceğimizi sordu vesaire. biliyorsunuz down sendromu bir kromozom bozukluğu ve tedavisi yok. eee bizler de inançlı insanlarız sonuçta 3 aylık bir canlıyı down çıkarsa aldıracak değiliz ben testi yaptırmak istemedim. eşim yine de süpriz olmasın olacaksa şimdi öğrenelim deyince yaptırdık. sonuç güzel çıktı ama sonucu kötü çıkan çoğu kişi doğumdan sonra bebeğin normal doğduğunu da söylüyor, kısaca pek doğruluk payı olmayan hemen kötü şeyler düşünmemeniz gereken bir test..

-gelelim bebeğin cinsiyeti belli oldu mu sorusuna :)
ilk çocuk ne olursa insan mutlu olur ama bizim de yıllardır hayalini kurduğumuz adını "Meray" diye kağıtlara kazıdığımız bir kız bebek hayalimiz vardı :) rüyalarda incirler yedim kızdır dediler, ye ekşiyi doğur ayşeyi, ye tatlıyı doğur hakkıyı dediler poşet poşet erikler mi yemedim :) kız kardeşimin belirtileriyle benimkiler aynıydı senin de kızın olur dediler havalara mı uçmadım.. aylardır kızım da kızım diye sevdim göbeğimi veeee gel gelelim ultrason vakti gelip çatmıştı..
doktor "erkek" deyince eşimle göz göze geldik :D ne diyeceğimi bilemedim gerçekten mi, nerden anladınız gibi bir cümle çıktı ağzımdan :D doktor gülerek -nerden anlamış olabilirim ki dedi. bize de gösterir misiniz dedim zar zor ufacık beyaz bir nokta gördük :) eşim , ilerde değişme gibi bir durum olur mu malum kız deyip erkek çıkanlar oluyor felan dedi.. doktorumuz ısrarla yok ben kesin söylüyorum işte erkek deyince ikimizde sustuk :)
tövbe tövbe bizim ki de şımarıklık dedim içimden, Allahım aratmadan lutfetmiş bize evlat vermiş kız mıydı erkek miydi derdine düştük :) yani anlayacağınız küçük hanım oğlan anası oluyor.. şimdi 4. ayımdayım ve herşey yolunda gidiyor, Allah isteyen herkeslere bu güzel duyguyu tattırsın inşallah ;)



Yorumlar

  1. Çok çok çok sevindim. Hayırlı olsun. Kalp atışları kısmında gözüm doldu :) Allah hayırla kucağınıza almayı nasip etsin inşallah

    YanıtlaSil
  2. Biz de eşimle Metehan'a ilk bakmaya gittiğimizde evlilik yıldönümümüzdü :) Biz de Ayşegül'e hazırlamıştık kendimizi sonradan sim bulana kadar çok zorlandık. Hoş şimdi beş oğlum olsa kız da olsaydı demem, yeter ki sağlıklı olsunlar, hepsi çok tatlı.

    Allah tamamına erdirsin, sağlıkla kucağına alasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimi rahatlattın biraz Handan :) evladın cinsiyeti değil hayırlı olması önemli dimi :)

      Sil
  3. Sağlıkla kucağına al inşallah :) Ne mutlu bir haber ♥

    YanıtlaSil
  4. Çok sevindim. Allah sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin.

    YanıtlaSil
  5. yaee ben şimdi okudum, allah kavuştursun, hayırlı, sağlıklı bir evlat olsun inşallah (:
    seni anlıyorum biz de hep kız bebek severiz ama nedense kendi yeğenim için rüyalar gördük hep dilimize oğlum, oğlumuz geldi ama bi gittiler ki kız (: kardeşim hala cinsiyetinin değişecebileceğini iddia ediyor ve son ayında karısı (: neyse kolay bir hamilelik ve doğum geçirmen dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım benim çok teşekkür ederim :) cinsiyete fazla kaptırmamak gerekiyor ya, ben zor alıştım erkek olacağına :)

      Sil
  6. ayyy süper bir haber. Tebrik ederim sizi. Ne kadar güzel bir yazı olmuş okurken kendi hamilelik günlerime gittim. Allah isteyen herkese ve en önemlisi hayırlı zamanda annelik babalık duygusunu yaşatsın. Hamilelik güzelken, anneliğin tarifi yok. Sağlıkla bebeğinizi kucağınıza almanızı diliyorum. sEVGİLER...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aminn, çok teşekkür ederim :) Allah isteyen herkeslere nasip etsin ^^

      Sil
  7. Maşallah, Rabbim hayırlısı ile kucağınıza almayı nasip etsin.. Böyle her şeyin yolunda gittiğini pıt pıt okumak da ne güzelmiş. Hikaye gibi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin, çok teşekkürler.. hamilelik zaten duygusal bir dönem herşeyin yolunda gitmesi için sürekli dua ediyorum :)

      Sil
  8. Allah sağlıkla kucağına almayı nasip etsin. Soru cevap yapman çok iyi olmuş. Bundan sonrada soru cevap şeklinde yazmaya devam et bence :)

    YanıtlaSil
  9. Merve'cimm buradan da okudum yazdıklarını ve o kadar çok benziyoruz ki yaşadıklarımız noktasında :)

    Benim de gönlümden geçen kızdı, hatta ismi de hazırdı ama doktor oğluş annesi oluyorsun deyince, ilk dediğim şey kesin mi hocam oldu :D Evet kesin, bu da pipisi dedi doktorumuz :)))

    Hamilelik semptomlarında da aynıyız, herkesten çok kötü senaryolar duymuştum ben de senin gibi ama elhamdülillah hiç korktuğum gibi olmadı.. 4. haftadan 9. haftaya kadar aşırı derecede uyku oldu, sürekli halsiz ve uyur gezer dolaşıyordum etrafta :) 10. haftadan sonra da koku hassasiyeti başladı ve tam iki hafta tüm dünya berbat derecede kokuyordu :) 12. haftada geçti elhamdülillah...

    Rabbim oğluşlarımızı hayırlı ve sağlıklı bir şekilde kucağımıza almayı nasip etsin Merve'ciğim, dua edelim birbirimize :)

    Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay maşallah demek senin de oğlun oluyor :) oğluşlarımız blog kardeşi oluyor desene :) aynı dönemlerde olmamız güzel olmuş birbirimize destek oluruz ;)

      Sil
  10. Yaaa ben bu haberi nasıl kaçırmışım daha yeni gördüm. Çook sevindim Merve'cim. Allah analı babalı büyütmeyi nasip etsin. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Peçete Katlama Teknikleri

bir kadını en mutlu eden şeylerden birisi de yaptığı yemeklerin beğenilmesidir.. mesela ben, yemeğe başladığımızda eşimin suratına bakarım hemen :) ifadesinden ya da iştahla yemesinden -heh beğendi, diye bir ohh çeker devam ederim yemeğe :) yemeklerden ziyade sofranın cicili bicili süslenmesi de o yemeklerin iştahla yenmesine yardımcı oluyor bence.. illaki pahalı runner, amerikan servisi alacaksınız diye bir şey yok.. elinizde olan malzemeler ve çiçeklerle de sofranızı renklendirebilirsiniz.. genelde kağıt peçete kullanıyorum ben,  kağıt olsun kumaş olsun basit hareketlerle peçetelere değişik şekiller verebiliyoruz.. en azından bu posttan sonra ben daha çok özen göstereceğim :) işte bir kaç peçete katlama tekniği.. hangisi kolayınıza gelirse artık.. *fotoğraflar alıntıdır: pintereset.com

Bir bardak çayın hikayesi..

Kaynana alt demlik gibidir, kaynadıkça fokurdar durur... Gelin üst demlik gibidir, alt demlik kaynadıkça yukarda demlenir durur.. Damat çay bardağı gibidir, biraz kaynana doldurur biraz gelin.. Kaynata çay tabağı gibidir, dökülenleri toplar.. Görümce çay kaşığı gibidir, ara sıra gelir karıştırır gider.. Çocuklar ise şeker gibidir, çayın tadına tat katar, yüzleri gülümsetir.. Kısaca bir bardak çay aile demektir :) *** Karadenizde anlatılan meşhur  hikayeyi bilmeyen yoktur sanırım.. çocukken hayranlıkla dinlerdim çok hoşuma giderdi.. bilmiyorum ne kadar doğru ne kadar yanlış ama şuanda benim için pek geçerli değil bu hikaye.. eskidendi böyle kaynana gelin muhabbetleri.. gelin aldık demek temizlikçi aldık demekti, gelin aldık demek aşçı aldık demekti, gelin aldık demek hizmetçi aldık demekti yalan mı? eski gelinleri az oturup dinleyin hiç biri güzel şeyler anlatmıyor.. ara sıra bana soruyorlar nasıl alışabildin mi evliliğe diye? tabi çok iyiyim , mutluyum diyorum.. güzel

Annemin evine giderken, annemin evinden dönerken :)

derler ki; şanslı annelerin ilk çocukları kız olur, daha şanslı annelerin ikinci çocukları da kız olur ^_^ biz iki kız kardeş olduğumuza göre benim annem çok şanslı oluyor bu durumda :D bir de kendine sormak lazım tabi.. evlendik ev boşaldı rahatladım sanmayın diyor annem, şimdi daha çok aklım sizde kalıyor.. bir kişi gittiniz evden iki, üç kişi olarak geliyorsunuz şimdi daha kalabalık oldu ailemiz.. ben acırım yavruma yavrum acır yavrusuna diyor.. o yüzdendir sanırım anneme ne zaman gitsem boş valizle gidip, dolu dolu valizlerle dönerim evime.. istanbulda sanki patates yok anne diyorum, köy patatesi gibi olmaz diyor.. istanbulda sanki turşu yok anne diyorum, ev yapımı gibi olmaz diyor.. istanbulda sanki peynir yok anne diyorum, bizim peynirimiz gibi olamaz diyor.. öğrenciyken valizime köy yumurtası koymaya kalkmıştı zor engel olmuştum :) o yüzdendir ki ne kadar büyüsek de biz annelerimizin gözünde hala bebeğiz.. evlensek de.. anne olsak da.. verdikçe içi rahatlıyor..