Ana içeriğe atla

tahinli cupcake ve yeni temam



bugün verdiğim ani bir kararla temamı değiştirdim :)
eski halini de seviyordum o yüzden her an eski temama geri dönebilirim..
bir süre böyle kalsın, olumlu olumsuz yorumlarınızı yazarsanız sevinirim ;)
gelelim cupcake tarifime..
ben öyle çok fazla kek çeşidi sevmem, ama sevdiğim bir tat buldum mu da peşini bırakmam..
tahinli kek de bunlardan biri..
bu sefer tahinli kekimi muffin tarzında yapayım dedim, minik minik daha güzel görünür..
çok da iyi yapmışım çünkü dilimleme derdi olmadığı için ufalanıp ziyan da olmadı..
malzemeleri aynı normal kek ölçüsünde:

3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı tahin
3 su bardağı un
1 kabartma tozu
üzerine isteğe göre fındık, badem, ceviz koyabilirsiniz..
isterseniz kekin içine de kuruyemişlerden atabilirsiniz ben sadece üstüne koydum..
ısıtılmış fırında 180 derecede 25  dakika kadar pişirdim..
lezzetinden çok sunumu hoşuma gitti doğrusu :)
yapacakların eline sağlık şimdiden...

Yorumlar

  1. Merhaba;
    Yeni sayfanızla tanıştığım için tema hakkında bir fikrim yok ne yazık ki...
    Ama kek şahane görünüyor; emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba didem hoşgeldin :) teşekkür ederim

      Sil
  2. yeni teman hayırlı olsun :)
    tahinli kek de nefis gözüküyor, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım, tadı da görüntüsü kadar güzel oluyor ;)

      Sil
  3. Eline sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  4. Daha temiz daha geniş oluşu harika, alan da büyümüş, ama sanki çok mu sade kalmış ki kuşum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ablacım, baya düzenledim ama özellikle banner kısmı boş kaldı, oraya da güzel birşey düşünüyorum yapıcam birşeyler ;)

      Sil
  5. çok güzel olmuş teman. göz yormuyor süper. kek de harika ellerine sağlık mervecim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmene sevindim canım :) teşekkür ediyorum.

      Sil
  6. Yeni temanız hayırlı olsun. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim siyah kuğucum :) sevgiler

      Sil
  7. Hic tema değiştirmedim şimdiye kadar ne kadar eski model olduğumu düşündüm şimdi;) güle güle kullanın.Arıyordum böyle bir muffin tarifi iyi geldi teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merak ettim hemen tıklıyorum sizinkine :) ara sıra değişiklik iyi oluyor tavsiye ederim :)

      Sil
  8. Blog isminiz günceli olunca dikkatimi çekti sizi ilk ziyaretim ve beğenerek dolaştım blogunuzu kurabiyenizin görüntüsü çok hoş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet isim kardeşliği olmuş sizinle benimki :) ben de gelirim sizinkine, teşekkür ediyorum :)

      Sil
  9. yeni tema çok tatlı olmuş! ben de artık bahar temasına geçeceğim :) Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler :) sizinkini de merak ettim hayırlı olsun şimdiden..

      Sil
  10. tahin kokusuna bayılırm harika görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tadı da kokusu da harika, ama kışın daha çok tüketiliyor :) teşekkür ederim..

      Sil
  11. Tema da tarif de siz de pek hoşsunuz bi tek ingilizce kelimeleri Türkçeye çevir istersen sadece bi öneri; )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, eskisi gibi zaman bulup kurcalayamıyorum ayarları :)

      Sil
  12. Çok güzel böyle kekleri çok seviyorum, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özellikle çocukların ilgisini daha çok çekiyor, teşekkür ediyorum :)

      Sil
  13. tema güzel olmuş bence.ve cupcake çok lezzetli görünüyor!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Peçete Katlama Teknikleri

bir kadını en mutlu eden şeylerden birisi de yaptığı yemeklerin beğenilmesidir.. mesela ben, yemeğe başladığımızda eşimin suratına bakarım hemen :) ifadesinden ya da iştahla yemesinden -heh beğendi, diye bir ohh çeker devam ederim yemeğe :) yemeklerden ziyade sofranın cicili bicili süslenmesi de o yemeklerin iştahla yenmesine yardımcı oluyor bence.. illaki pahalı runner, amerikan servisi alacaksınız diye bir şey yok.. elinizde olan malzemeler ve çiçeklerle de sofranızı renklendirebilirsiniz.. genelde kağıt peçete kullanıyorum ben,  kağıt olsun kumaş olsun basit hareketlerle peçetelere değişik şekiller verebiliyoruz.. en azından bu posttan sonra ben daha çok özen göstereceğim :) işte bir kaç peçete katlama tekniği.. hangisi kolayınıza gelirse artık.. *fotoğraflar alıntıdır: pintereset.com

Bir bardak çayın hikayesi..

Kaynana alt demlik gibidir, kaynadıkça fokurdar durur... Gelin üst demlik gibidir, alt demlik kaynadıkça yukarda demlenir durur.. Damat çay bardağı gibidir, biraz kaynana doldurur biraz gelin.. Kaynata çay tabağı gibidir, dökülenleri toplar.. Görümce çay kaşığı gibidir, ara sıra gelir karıştırır gider.. Çocuklar ise şeker gibidir, çayın tadına tat katar, yüzleri gülümsetir.. Kısaca bir bardak çay aile demektir :) *** Karadenizde anlatılan meşhur  hikayeyi bilmeyen yoktur sanırım.. çocukken hayranlıkla dinlerdim çok hoşuma giderdi.. bilmiyorum ne kadar doğru ne kadar yanlış ama şuanda benim için pek geçerli değil bu hikaye.. eskidendi böyle kaynana gelin muhabbetleri.. gelin aldık demek temizlikçi aldık demekti, gelin aldık demek aşçı aldık demekti, gelin aldık demek hizmetçi aldık demekti yalan mı? eski gelinleri az oturup dinleyin hiç biri güzel şeyler anlatmıyor.. ara sıra bana soruyorlar nasıl alışabildin mi evliliğe diye? tabi çok iyiyim , mutluyum diyorum.. güzel

Annemin evine giderken, annemin evinden dönerken :)

derler ki; şanslı annelerin ilk çocukları kız olur, daha şanslı annelerin ikinci çocukları da kız olur ^_^ biz iki kız kardeş olduğumuza göre benim annem çok şanslı oluyor bu durumda :D bir de kendine sormak lazım tabi.. evlendik ev boşaldı rahatladım sanmayın diyor annem, şimdi daha çok aklım sizde kalıyor.. bir kişi gittiniz evden iki, üç kişi olarak geliyorsunuz şimdi daha kalabalık oldu ailemiz.. ben acırım yavruma yavrum acır yavrusuna diyor.. o yüzdendir sanırım anneme ne zaman gitsem boş valizle gidip, dolu dolu valizlerle dönerim evime.. istanbulda sanki patates yok anne diyorum, köy patatesi gibi olmaz diyor.. istanbulda sanki turşu yok anne diyorum, ev yapımı gibi olmaz diyor.. istanbulda sanki peynir yok anne diyorum, bizim peynirimiz gibi olamaz diyor.. öğrenciyken valizime köy yumurtası koymaya kalkmıştı zor engel olmuştum :) o yüzdendir ki ne kadar büyüsek de biz annelerimizin gözünde hala bebeğiz.. evlensek de.. anne olsak da.. verdikçe içi rahatlıyor..